Algemene Voorwaarden
Mr. Mobility B.V.
Inductorstraat 55-14
3903KA Veenendaal
KvK: 92169473
BTW: NL865914874B01
Artikel 1 - Definities
1.1 Onder voorbehoud van en voor zover elders in deze algemene voorwaarden (hierna: “Voorwaarden”) begrippen met een hoofdletter zijn gedefinieerd, hebben de met een hoofdletter gedefinieerde begrippen de volgende betekenis.
1.2 Klant: de natuurlijke of rechtspersoon die via Mr. Mobility een aanvraag doet tot een Offerte en/of een Overeenkomst aangaat met een Verstrekker.
1.3 Mr. Mobility: de onderneming Mr. Mobility B.V., gevestigd aan de Inductorstraat 55-14, 3903KA te Veenendaal, Nederland, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 92169473.
1.4 Offerte: ieder voorstel dat Mr. Mobility aan de Klant verstrekt in het kader van bemiddeling bij een verzoek van een Klant tot het aangaan van een Overeenkomst.
1.5 Overeenkomst: iedere overeenkomst die tussen Mr. Mobility en Klant wordt gesloten, inclusief meer- en/of minderwerk, daaronder begrepen iedere vervolg-, aanvullende of gewijzigde overeenkomst.
1.6 Partner: iedere natuurlijke of rechtspersoon die leads of aanvragen aanlevert bij Mr. Mobility, waaronder autodealers.
1.7 Schriftelijk: een schriftelijk of digitaal bericht dat leesbaar en reproduceerbaar is.
1.8 Verstrekker: de bank, leasemaatschappij, verzekeraar of andere volmachtpartij welke een financieel product levert.
1.9 Werkzaamheden: alle door Mr. Mobility aangeboden uit te voeren advies- en/of bemiddelingswerkzaamheden voor het afsluiten van een financieel product en/of de te leveren diensten aan Klant die het onderwerp zijn van een Offerte, Overeenkomst of andere feitelijke en/of rechtshandeling.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
2.1 Deze Voorwaarden zijn van toepassing op alle Werkzaamheden, Offertes en Overeenkomsten waarbij Mr. Mobility en/of aan haar gelieerde (rechts)personen, Verstrekkers, Partners of andere partijen zijn betrokken.
2.2 Deze Voorwaarden zijn mede bedongen ten behoeve van voor Mr. Mobility en de aan haar gelieerde (rechts)personen werkzame personen, werkzaam binnen of buiten het bedrijf, inclusief de (rechts)personen die bij de uitvoering van een Overeenkomst zijn ingeschakeld.
2.3 De toepasselijkheid van eventuele inkoop- en of andere (algemene) voorwaarden van Klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen. Voor het geval de Klant verwijst naar haar eigen voorwaarden en die voorwaarden van toepassing verklaart, dan komen Klant en Mr. Mobility middels aanvaarding van de Voorwaarden van Mr. Mobility nadrukkelijk overeen dat Mr. Mobility niet gebonden is aan die voorwaarden van Klant.
2.4 Voorafgaand aan het sluiten van de Overeenkomst, wordt de tekst van deze Algemene Voorwaarden aan de Klant beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Mr. Mobility voordat de Overeenkomst wordt gesloten, aangeven op welke wijze de Algemene Voorwaarden bij Mr. Mobility zijn in te zien en dat zij op verzoek van de Klant zo spoedig mogelijk per e-mail worden toegezonden.
2.5 De Voorwaarden van Mr. Mobility zijn voor een ieder toegankelijk en opgenomen op de internetsite van Mr. Mobility.
2.6 Mr. Mobility is te allen tijde bevoegd eenzijdig wijzigingen in, dan wel aanvullingen op deze Algemene Voorwaarden aan te brengen, onder verval van de voorgaande versie van de voorwaarden. De wijziging wordt gecommuniceerd middels e-mail aan Klant. Als de Klant niet akkoord is met de wijziging, dan dient de Klant dit schriftelijk kenbaar te maken aan Mr. Mobility binnen dertig kalenderdagen nadat Mr. Mobility de Klant van de wijziging op de hoogte heeft gesteld. Laat de Klant dit na, dan treedt de wijziging in werking dertig kalenderdagen na kennisgeving. Een wijziging die rechtstreeks voortvloeit uit een wijziging van wet- of regelgeving, treedt in werking op het moment waarop de wijziging van wet- of regelgeving in werking treedt.
2.7 In geval van strijdigheid tussen een Overeenkomst en deze Voorwaarden, prevaleert de inhoud van de Overeenkomst.
Artikel 3 - Aanbiedingen
3.1 Iedere Offerte wordt geheel vrij van verplichtingen verstrekt. De in de Offerte opgenomen prijsberekeningen en voorwaarden gelden uitsluitend voor de opgegeven Werkzaamheden. Wanneer een Offerte een beperkte geldigheidsduur heeft, of onder andere voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in de Offerte vermeld.
3.2 De Offerte bevat een omschrijving van de aangeboden Werkzaamheden, waaronder mede wordt begrepen de inhoud, en omvang van de Werkzaamheden, de hoogte van en de wijze waarop het honorarium in rekening wordt gebracht en (aan)betalingsverplichtingen. Alle vermelde prijzen in de Offerte zijn exclusief BTW en andere heffingen van overheidswege.
3.3 Alle bij de Offerte verstrekte informatie, gegevens, termijnen en/of andere kenmerken gelden steeds bij benadering en zijn voor Mr. Mobility slechts bindend, indien dat uitdrukkelijk schriftelijk door Mr. Mobility is aangegeven.
3.4 Bij aanvaarding van een vrijblijvende Offerte door Klant, behoudt Mr. Mobility zich het recht voor de Offerte binnen drie werkdagen na ontvangst van de aanvaarding te herroepen of daarvan af te wijken.
Artikel 4 - Aanbiedingen van derden
4.1 Tenzij Partijen anders overeenkomen, stelt Mr. Mobility in overeenstemming met de Klant en op basis van de door Klant verstrekte informatie berekeningen en bijbehorende documenten op om de Klant inzicht te bieden in de kosten en dekking van beoogde/mogelijke financiële producten.
4.2 De Klant is zich ervan bewust dat de berekeningen, kosten en dekking van een financieel product die door Mr. Mobility aan Klant ter beschikking wordt gesteld anders dan in een Offerte indicatief van aard is, en waaraan Klant dus geen enkel recht kan ontlenen, of enige aanspraak op kan doen.
4.3 Indien Klant dit op basis van de berekeningen, kosten en dekking van een bepaald financieel product wenselijk acht, zal Mr. Mobility een Verstrekker verzoeken om een offerte te sturen. Dit is een offerte van een Verstrekker waarop de voorwaarden en condities van de desbetreffende Verstrekker op van toepassing zijn. De offerte die Mr. Mobility aan de Klant overhandigt is immer onder voorbehoud van acceptatie door de desbetreffende financiële instelling. Deze acceptatie geldt als opschortende voorwaarde, zonder welke een overeenkomst met een Verstrekker niet tot stand komt.
4.4 Het is Mr. Mobility toegestaan om bij de uitvoering van de aan haar verstrekte Opdracht indien nodig gebruik te maken van derden. Met de inschakeling van deze derden gemoeide kosten worden doorbelast aan Klant. Voor zover Mr. Mobility bij de uitvoering van de aan haar verstrekte Opdracht gebruik moet maken van door externe adviseurs opgestelde adviezen zal Mr. Mobility daarbij indien redelijkerwijze mogelijk tevoren overleg plegen met Klant.
Artikel 5 - Aangaan van Overeenkomsten
5.1 Een Overeenkomst tussen Klant en Mr. Mobility komt enkel tot stand nadat deze door Mr. Mobility op haalbaarheid is beoordeeld en schriftelijke acceptatie van alle beide partijen. Indien een Offerte door Klant wordt aanvaard binnen de termijn voor aanvaarding zoals vermeld in de Offerte, dan komt een Overeenkomst tot stand op het moment dat Klant de Offerte aanvaardt.
5.2 Indien de Klant de Offerte langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Mr. Mobility onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van de Offerte, met inachtneming van het bepaalde in verdere leden in dit artikel.
5.3 Voor zover de aanvaarding door Klant van een door Mr. Mobility gedane Offerte op enig punt afwijkt van de Offerte, dan komt er pas een Overeenkomst tot stand op het moment dat Mr. Mobility uitdrukkelijk schriftelijk de totstandkoming en de inhoud van de Overeenkomst bevestigt.
5.4 Als de communicatie uitsluitend mondeling verliep, dan komt de Overeenkomst tot stand op het moment dat Mr. Mobility daadwerkelijk met de uitvoering van de Overeenkomst begint of opdracht daartoe geeft aan derden. In dit geval wordt de factuur geacht de inhoud van de Overeenkomst volledig en correct weer te geven.
5.5 Als datum van totstandkoming van de Overeenkomst zal gelden de datum van de schriftelijke bevestiging door Mr. Mobility dan wel het moment waarop deze wordt aangevangen.
5.6 Mr. Mobility behoudt zich het recht voor om zonder opgave van redenen de aanvaarding van een door haar gedane Offerte door Klant niet te accepteren of uitsluitend te accepteren onder (aanvullende) voorwaarden.
5.7 Mr. Mobility en Verstrekker kunnen zich naar eigen inzicht en binnen wettelijke kaders op de hoogte stellen van het feit of de Klant naar verwachting aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de Overeenkomst. Indien Mr. Mobility op grond van dit onderzoek gronden heeft om de Overeenkomst niet aan te gaan, kan Mr. Mobility een aanvraag weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden verbinden, waaronder (maar niet uitsluitend) het door Klant verstrekken van zekerheden ter zake van de tijdige voldoening van zijn verplichtingen die voortvloeien uit de Overeenkomst.
Artikel 6 - Honorarium
6.1 Partijen kunnen bij het tot stand komen van de Overeenkomst een provisie, een vast honorarium en/of een uurtarief overeenkomen. Indien een uurtarief wordt overeengekomen wordt het honorarium vastgesteld op grond van werkelijk bestede aantal uren maal het gebruikelijke uurtarief van Mr. Mobility. Indien een provisie wordt overeengekomen, is dit provisiebedrag verdisconteerd in de door de Klant aan de Aanbieder te betalen premie. Het honorarium is altijd exclusief eventuele onkosten van Mr. Mobility en exclusief btw en andere heffingen van overheidswege, tenzij anders overeengekomen. Indien de Klant een consument is, is het honorarium inclusief btw, doch exclusief eventuele onkosten van Mr. Mobility en andere heffingen van overheidswege. Kosten die aan Mr. Mobility in rekening worden gebracht of kosten die Mr. Mobility maakt en die verband houden met de uitvoering van de Overeenkomst worden door Mr. Mobility bij Klant in rekening gebracht. Klant is verplicht deze kosten aan Mr. Mobility te vergoeden.
6.2 Indien zich na het sluiten van de Overeenkomst onvoorziene omstandigheden voordoen die niet te wijten zijn aan Mr. Mobility en die bij het aangaan van de Overeenkomst niet voorzienbaar waren, dan is Mr. Mobility gerechtigd het honorarium te verhogen en/of de prijs- en onkostenverhoging door te berekenen aan Klant zonder dat de Klant in dat geval gerechtigd is om de Overeenkomst om die reden te ontbinden.
6.3 Prijsverhogingen door maatregelen en/of vereisten van overheidswege zullen per direct en onverkort door Mr. Mobility mogen worden doorbelast aan de Klant.
6.4 Het overeengekomen honorarium of uurtarief zal jaarlijks per 1 januari worden verhoogd met de gemiddelde DPI-index voor de zakelijke commerciële dienstverlening. Een indexering kan nimmer leiden tot een vermindering van het overeengekomen honorarium of uurtarief.
Artikel 7 - Uitvoering van Overeenkomst
7.1 Mr. Mobility neemt bij de uitvoering van de Overeenkomst de zorg van een goed opdrachtnemer in acht en zal de Werkzaamheden naar beste weten en kunde uitvoeren. De Werkzaamheden en Overeenkomst omvatten een inspanningsverplichting en nimmer een resultaatsverplichting. Daarbij is Mr. Mobility niet aansprakelijk voor de acceptatie en uitvoering van een overeenkomst met derden (waaronder Verstrekkers) waarin zij heeft bemiddeld.
7.2 Door Mr. Mobility opgegeven termijnen voor het uitvoeren van Werkzaamheden, zijn bedoeld als richtlijn en niet als fatale termijn, tenzij uitdrukkelijk anders schriftelijk tussen Partijen is overeengekomen.
Artikel 8 - Wijziging in of aanvulling op de Overeenkomst
8.1 De Werkzaamheden omvatten enkel de in de Overeenkomst gespecificeerde werkzaamheden en diensten.
8.2 Door Klant na het tot stand komen van de Overeenkomst alsnog verlangde wijzigingen en/of aanvullingen in de uitvoering van de Overeenkomst, moeten door Klant tijdig en Schriftelijk aan Mr. Mobility ter kennis zijn gebracht.
8.3 Indien Mr. Mobility voor het overige meent dat sprake is van meerwerk door onvoorziene omstandigheden, zal Mr. Mobility daarvan zo spoedig mogelijk (schriftelijk) mededeling doen aan de Klant tenzij onmiddellijk handelen is vereist. Mr. Mobility zal de Klant een indicatie geven van de gevolgen voor de termijn van de voltooiing van de uitvoering van de Overeenkomst, alsmede van de aan het meerwerk verbonden kosten.
8.4 Er is tevens sprake van meerwerk, indien als gevolg van het verstrekken van onjuiste of onvolledige gegevens door Klant, Mr. Mobility de geplande werkzaamheden opnieuw of anders moet organiseren. Mr. Mobility is gerechtigd de kosten voor meerwerk aan Klant in rekening te brengen op basis van de ten tijde van de (op)levering geldende uurtarieven.
Artikel 9 - Duur en beëindiging van de Overeenkomst
9.1 De tussen Partijen gesloten Overeenkomst wordt aangegaan voor de duur zoals overeengekomen en/of tot het overeengekomen doel is bereikt. Na het bereiken van het doel wordt de Overeenkomst van rechtswege beëindigd, tenzij uit de aard van de Overeenkomst anders voortvloeit of indien Partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
9.2 De Overeenkomst kan tussentijds niet door Klant worden beëindigd, tenzij anders overeengekomen onder al dan niet door Mr. Mobility te stellen voorwaarden en met uitzondering van de hierna te noemen mogelijkheden van beëindiging.
9.3 Indien een Overeenkomst voor bepaalde tijd is overeengekomen, wordt na afloop van de periode vermeld in de overeenkomst, de overeenkomst steeds stilzwijgend verlengd voor eenzelfde periode, behoudens opzegging per aangetekende brief tegen het eind van de (verlengde) contractduur en met inachtneming van een opzeggingstermijn van één maand.
9.4 Indien een Overeenkomst voor onbepaalde tijd is overeengekomen, dan geldt er een wederzijdse opzegtermijn van drie maanden, tenzij anders tussen Partijen is overeengekomen.
9.5 Indien de Overeenkomst tussentijds wordt beëindigd door Mr. Mobility, zal Mr. Mobility indien Klant dit schriftelijk verzoekt, zorgdragen voor correcte overdracht van de nog te verrichten werkzaamheden aan een door Klant aangedragen derde tenzij de beëindiging van de Overeenkomst aan de Klant toerekenbaar is. De werkzaamheden betrekking hebbende op overdracht worden volgens het gebruikelijke uurtarief van Mr. Mobility bij Klant in rekening gebracht.
9.6 Indien de Klant zich niet houdt aan het gestelde in lid 1, 2, 3 of 4 en overgaat tot (gedeeltelijke) beëindiging van de Overeenkomst, en/of Mr. Mobility uit de gedragingen van Klant af heeft mogen leiden dat Klant het beoogde doel niet tot stand wenst te brengen, en/of de Klant niet de vereiste medewerking verleent aan het tot stand brengen van het doel en hiertoe schriftelijk of via de elektronische weg in gebreke is gesteld door Mr. Mobility, dan is Klant annuleringskosten verschuldigd bestaande uit het overeengekomen honorarium zoals verschuldigd was geweest bij een ongewijzigde voortzetting van de Overeenkomst, vermeerderd met de door de beëindiging verbonden kosten verminderd met het niet geleverde en de niet gemaakte kosten. De winstderving wordt derhalve immer aan Mr. Mobility vergoed. Indien er geen vast honorarium is overeengekomen worden de door Mr. Mobility reeds uitgevoerde werkzaamheden, gemaakte kosten en geleverde zaken vergoed, vermeerderd met de door de beëindiging verbonden kosten en vermeerderd met de gederfde winst. De annuleringskosten bedragen in ieder geval niet minder dan tien procent van het overeengekomen tarief voor uitvoering van de werkzaamheden zoals vermeld op de offerte en indien er sprake is van een kredietbedrag, tien procent van dat kredietbedrag.
Artikel 10 – Aansprakelijkheid en vrijwaring
10.1 Mr. Mobility is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade van Klant voor zover deze door de uitvoering van de Werkzaamheden is veroorzaakt en te wijten is aan opzet en/of bewuste roekeloosheid van Mr. Mobility en/of haar medewerkers, met inachtneming van het volgende.
10.2 De aansprakelijkheid van Mr. Mobility voor directe schade is beperkt tot het bedrag dat door haar verzekeraar wordt uitgekeerd, met een maximum van twee keer de bemiddelingsvergoeding van Mr. Mobility.
10.3 Mr. Mobility is nimmer aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, ontstaan doordat Mr. Mobility is uitgegaan van door of namens Klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
10.4 Mr. Mobility is nimmer aansprakelijk voor indirect veroorzaakte of bijkomende schade aan Klant en/of derden.
10.5 Een eventuele vordering van Klant en/of derden, op grond waarvan Mr. Mobility aansprakelijk zou kunnen worden gesteld vervalt door het enkele verloop van twaalf maanden na het ontstaan van die vordering en in elk geval na verloop van twaalf maanden nadat de Werkzaamheden waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft door Mr. Mobility zijn geleverd, ongeacht de rechtsgrond van de vordering.
10.6 Klant vrijwaart Mr. Mobility voor eventuele schade, in welke vorm dan ook, die door toedoen van handelen en/of nalaten van Klant is ontstaan, zowel in relatie tot Mr. Mobility, als in relatie tot Verstrekkers en/of eventuele derden.
Artikel 11 - Samenwerking met partners
11.1 Mr. Mobility werkt samen met Partners die lease-aanvragen of kredietaanvragen indienen namens hun Klanten.
11.2 Voor de uitvoering van de samenwerking tussen Mr. Mobility en haar Partners kunnen afspraken worden gemaakt die bijdragen aan de wederzijdse belangen van beide partijen. Mr. Mobility behoudt zich het recht voor om deze afspraken naar eigen inzicht aan te passen.
11.3 Vertrouwelijke informatie, zoals financiële afspraken, zal door alle partijen strikt vertrouwelijk worden behandeld en wordt alleen na schriftelijke toestemming van Mr. Mobility openbaar gemaakt. Klant stemt op diens beurt bij deze bij voorbaat in met het delen van dergelijke informatie met Partners en/of Verstrekkers.
Artikel 12 - Bescherming van gegevens en intellectuele eigendommen
12.1 Alle partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle informatie die zij in het kader van de Overeenkomst hebben ontvangen, inclusief provisieregelingen, persoonsgegevens en zakelijke informatie en de door verwerking daarvan verkregen resultaten.
12.2 Persoonsgegevens die door de Klant of Partners aan Mr. Mobility worden verstrekt, worden verwerkt in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Het privacy statement van Mr. Mobility is te vinden op de website van Mr. Mobility.
12.3 Mr. Mobility zal deze gegevens enkel aan derden verstrekken als dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de Overeenkomst (waaronder ook valt het verwerken van een aanvraag en het tot stand brengen van een Overeenkomst) of wanneer dit wettelijk verplicht is.
12.4 Mr. Mobility behoudt zich alle intellectuele eigendomsrechten voor op werken die zij creëert, gebruikt of heeft gebruikt in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst. Onder werken moet onder meer, maar niet uitsluitend, worden verstaan: adviezen, werkwijzen, contracten, of andere schriftelijke stukken, kostenramingen, illustraties, methoden, berekeningen, ideeën, brochures.
12.5 Het is Klant enkel met uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van Mr. Mobility toegestaan voornoemde werken te (doen) verveelvoudigen, openbaren, exploiteren, te gebruiken in eigen productieprocessen van de Klant of derden of aan derden ter beschikking te stellen.
Artikel 13 - Specifieke voorwaarden voor Financial Lease, Operational Lease, Equipment Lease en Consumptief Krediet
13.1 Mr. Mobility verleent diverse diensten. Hieronder vallen in ieder geval de hierna te noemen producten c.q. diensten.
13.2 Financial Lease: De Klant is economisch eigenaar van het voertuig en draagt de verantwoordelijkheid voor alle kosten en risico’s zoals onderhoud en verzekering.
13.3 Operational Lease: De Verstrekker blijft eigenaar van het voertuig en dekt doorgaans kosten zoals onderhoud, tenzij anders overeengekomen.
13.4 Equipment Lease: Mr. Mobility bemiddelt bij Overeenkomsten voor bedrijfsapparatuur. De Klant draagt de verantwoordelijkheid voor het gebruik, onderhoud en de verzekering van de geleasede apparatuur, tenzij anders overeengekomen.
13.5 Consumptief Krediet: Mr. Mobility bemiddelt bij consumptieve kredieten waarbij de Klant zonder onderpand financiering ontvangt voor persoonlijke doeleinden. De kredietvoorwaarden zijn vastgesteld door de Verstrekker.
Artikel 14 - Verzekeringen
14.1 Mr. Mobility bemiddelt bij verzekeringen namens Verstrekkers, waarbij de Klant een Overeenkomst aangaat met de Verstrekker. Mr. Mobility treedt enkel op als bemiddelaar.
14.2 Schade, verlies, diefstal of enig incident met betrekking tot het verzekerde object moet direct worden gemeld aan Mr. Mobility. Mr. Mobility zal de benodigde stappen ondernemen om de melding door te geven aan de Verstrekker, indien en voor zover zij hiertoe volgens de Overeenkomst redelijkerwijze gehouden is.
14.3 Verzekeringsvoorwaarden worden vastgesteld door de Verstrekker en zijn van toepassing op alle afgesloten polissen.
Artikel 15 - Onderhoud en schadeherstel bij lease-overeenkomsten
15.1 Financial Lease: De Klant is verantwoordelijk voor het uitvoeren van regulier onderhoud aan het voertuig of de apparatuur volgens de voorschriften van de fabrikant of leverancier.
15.2 Operational Lease: De Verstrekker is verantwoordelijk voor het onderhoud van het voertuig, tenzij anders overeengekomen in de Overeenkomst.
15.3 Schade aan het geleasede object, zoals een voertuig of apparatuur, dient zo snel mogelijk gemeld te worden aan Mr. Mobility. Mr. Mobility zal de benodigde stappen ondernemen om dit door te geven aan de Verstrekker, indien en voor zover zij hiertoe volgens de Overeenkomst redelijkerwijze gehouden is.
Artikel 16 - Betalingen
16.1 Indien geen andere schriftelijke afspraken zijn gemaakt tussen Partijen in de Overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de Klant verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen veertien kalenderdagen na factuurdatum op een door Mr. Mobility aan te wijzen rekening. De op de bankafschriften van Mr. Mobility aangegeven valutadag waarop een betaling is ontvangen geldt als de dag waarop de betaling is geschied. De administratie van Mr. Mobility is in geval van geschillen hierover leidend.
16.2 Een bezwaar met betrekking tot een factuur dient binnen veertien dagen na factuurdatum schriftelijk aan Mr. Mobility te worden gemeld door het versturen van een e-mail naar het opgegeven e-mailadres van Mr. Mobility. De betalingstermijn wordt door een schriftelijk kenbaar gemaakt bezwaar niet opgeschort. Bezwaren over een factuur die niet binnen de gestelde termijn door Klant kenbaar worden gemaakt, worden niet meer in behandeling genomen.
16.3 Klant is niet bevoegd op het factuurbedrag enig bedrag middels verrekening wegens korting of wegens een door hem gestelde tegenvordering of reclame in mindering te brengen.
16.4 Bij niet tijdige betaling door de Klant binnen de gestelde termijn is Klant van rechtswege in verzuim zonder dat een voorafgaande schriftelijke sommatie en ingebrekestelling nodig is. Indien Klant een consument is zal Mr. Mobility kosteloos een betalingsherinnering sturen met het verzoek om alsnog binnen veertien dagen, te rekenen vanaf de dag nadat aan de consument de aanmaning is verstuurd, tot gehele betaling van het openstaande bedrag over te gaan. Laat de consument dit na, dan is de consument van rechtswege in verzuim zonder dat een voorafgaande schriftelijke sommatie en ingebrekestelling nodig is.
16.5 Iedere betaling van Klant strekt – indien van toepassing – in de eerste plaats ter voldoening van de door hem verschuldigde rente, incassokosten en administratiekosten aan Mr. Mobility, en vervolgens ter voldoening van de openstaande vorderingen in volgorde van ouderdom.
16.6 Indien Klant niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, zal Mr. Mobility de opeisbare hoofdsom vermeerderen met de wettelijke handelsrente ex artikel 6:119 BW per maand, een gedeelte van een maand voor een hele gerekend, te berekenen vanaf de initiële vervaldatum tot aan de dag van algehele voldoening. Indien de Klant een consument is wordt de opeisbare hoofdsom vermeerderd met de wettelijke rente in plaats van de wettelijke handelsrente ex artikel 6:119a BW.
16.7 Indien Klant niet tijdig aan zijn betalingsverplichting voldoet, en Mr. Mobility genoodzaakt wordt incassowerkzaamheden te verrichten teneinde betaling van de openstaande declaratie af te dwingen, dan is Mr. Mobility eveneens gerechtigd om alle werkelijk te maken kosten van gerechtelijke en buitengerechtelijke incasso aan de Klant door te berekenen. De buitengerechtelijke incassokosten bedragen vijftien procent over het verschuldigde bedrag, met een minimum van vijfenveertig euro. Voor consumenten gelden de wettelijke grenzen aan buitengerechtelijke incassokosten.
Artikel 17 - Beëindiging van de bemiddeling
17.1 Indien Klant één of meer van zijn verplichtingen (waaronder betalingsverplichtingen) jegens Mr. Mobility niet, niet tijdig of niet behoorlijk nakomt, is Mr. Mobility gerechtigd – onverminderd alle overige aan Mr. Mobility toekomende rechten – de nakoming van haar verplichtingen jegens de Klant op te schorten totdat Klant alsnog volledig zijn verplichtingen jegens Mr. Mobility is nagekomen. In geval van verzuim van de Klant zijn alle vorderingen van Mr. Mobility op Klant direct en ineens opeisbaar.
17.2 Mr. Mobility heeft, naast alle overige aan haar toekomende rechten, het recht de met de Klant gesloten Overeenkomst, zonder (verdere) voorafgaande ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst, door middel van een schriftelijke buitengerechtelijke verklaring te ontbinden indien:
- sprake is van blijvende overmacht als bedoeld in artikel “Overmacht” van deze Voorwaarden;
- aan Klant surséance van betaling wordt verleend, het faillissement van Klant wordt aangevraagd of Klant zelf zijn faillissement aanvraagt, Klant aan zijn schuldeisers een akkoord aanbiedt of een vergadering van schuldeisers bijeenroept;
- toepassing wordt verzocht of verleend van de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen;
- de onderneming van Klant wordt geliquideerd en/of de ondernemingsactiviteiten van de Klant feitelijk worden gestaakt of naar een plaats buiten Nederland wordt verplaatst;
- Klant bij het sluiten van de Overeenkomst verzocht is om zekerheid te stellen voor de voldoening van zijn verplichtingen uit de Overeenkomst en deze zekerheid uitblijft of onvoldoende is.
17.3 Klant zal in de gevallen als genoemd in lid twee hiervoor Mr. Mobility onmiddellijk in kennis stellen en, in afwachting van verdere instructies van Mr. Mobility, passende maatregelen nemen ter bescherming van de belangen van Mr. Mobility.
17.4 Mr. Mobility heeft in geval van verzuim van Klant het recht de Overeenkomst (buitengerechtelijk) te ontbinden, en de na ontbinding nog resterende termijn(en) en/of het nog resterende bedrag als schade te vorderen van Klant.
17.5 Mr. Mobility is voorts bevoegd de Overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk is of indien er zich anderszins omstandigheden voordoen die van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de Overeenkomst in redelijkheid niet van Mr. Mobility kan worden gevergd, in aanvulling op de hierna te noemen gevallen van overmacht.
17.6 Indien Mr. Mobility overgaat tot opschorting of ontbinding, is zij op generlei wijze gehouden tot vergoeding van schade dan wel kosten daardoor op enigerlei wijze ontstaan.
17.7 Indien Mr. Mobility overgaat tot ontbinding van de Overeenkomst, zijn de vorderingen van Mr. Mobility op Klant onmiddellijk opeisbaar.
17.8 Indien Mr. Mobility de uitvoering van de Overeenkomst opschort, is Klant aansprakelijk voor de door Mr. Mobility door deze vertraagde aflevering te lijden schade.
17.9 Indien er gerede twijfel bij Mr. Mobility bestaat omtrent de betalingscapaciteit van de Klant, is Mr. Mobility bevoegd de uitvoering van de Werkzaamheden op te schorten totdat door de Klant zekerheid voor de betaling wordt verschaft, zonder zelf tot enige schadevergoeding gehouden te zijn en zonder zelf afstand te doen van haar andere rechten uit deze Overeenkomst of de wet. De Klant is aansprakelijk voor de door Mr. Mobility door deze vertraging te lijden schade.
17.10 In aanvulling op het vorenstaande, kan de Klant de samenwerking beëindigen, mits er geen lopende verplichtingen zijn naar de Verstrekker en/of enige andere derde waarin Mr. Mobility heeft bemiddeld.
Artikel 18 – Overmacht
18.1 Mr. Mobility is op geen enkele wijze aansprakelijk of verplicht tot het vergoeden van enige vorm van schade, indien en voor zover op haar rustende verplichtingen niet kunnen worden nagekomen ten gevolge van overmacht.
18.2 Onder overmacht zoals in dit artikel bedoeld, wordt in ieder geval verstaan elke oorzaak, alsmede elke omstandigheid, welke in redelijkheid buiten voor haar risico behoort te komen en die de nakoming van de verplichtingen verhindert, waaronder, maar niet uitsluitend arbeidsongeschiktheid, brand, diefstal, overlijden, stakingen, personeelsproblemen, weersomstandigheden, overheidsmaatregelen, operationele problemen, wanprestatie door toeleveranciers van Mr. Mobility, internetstoringen, storingen in de elektriciteit, storingen in e-mailverkeer, financiële crisis, epidemie of pandemie.
18.3 Mr. Mobility kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de Overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden, dan is ieder der partijen gerechtigd de Overeenkomst buitengerechtelijk te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.
18.4 Indien Mr. Mobility ten gevolge van overmacht is verhinderd haar verbintenissen ten aanzien van een of enkele van haar Klanten na te komen, maar niet de verbintenissen ten aanzien van alle Klanten, is Mr. Mobility gerechtigd naar eigen keuze te besluiten welke van de verbintenissen en tegenover welke Klanten zij zal nakomen, evenals de volgorde waarin dit zal gebeuren.
18.5 Indien Mr. Mobility bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen is zij gerechtigd het reeds geleverde c.q. het leverbare deel afzonderlijk te factureren en is de Klant gehouden deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijke Overeenkomst.
Artikel 19 – Website en online communicatie
19.1 Door de website van Mr. Mobility te bezoeken en de informatie daarop te gebruiken, stemt de bezoeker akkoord met deze Voorwaarden. Bij tegenstrijdigheden tussen de specifieke voorwaarden van producten en diensten en de website, zijn de voorwaarden van de producten en diensten doorslaggevend.
19.2 Mr. Mobility is niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor bijdragen van derden en/of advertenties van derden op de website, reacties, het verstrekken van teksten, afbeeldingen, foto’s en overige beeldmaterialen, geluidsmaterialen, ideeën en concepten. Deze bijdragen en/of advertenties geven niet de mening of het beleid van Mr. Mobility weer.
19.3 De informatie op de internetsite van Mr. Mobility dient als algemene informatie. De informatie is niet bedoeld als vervanging van enig advies. Besluiten gebaseerd op deze informatie zijn voor eigen rekening en risico.
19.4 Mr. Mobility neemt alle zorgvuldigheid in acht om informatie te verstrekken die juist, volledig en actueel is en maakt daarbij gebruik van bronnen die betrouwbaar geacht worden.
19.5 Mr. Mobility kan niet garanderen dat de internetsite foutloos of ononderbroken functioneert.
19.6 Gebruik van de internetsite op een wijze die het gebruik van andere internetbezoekers stoort, het functioneren van deze internetsite in gevaar kan brengen of de geboden informatie of onderliggende software kan aantasten, is niet toegestaan.
19.7 Het kan onveilig zijn berichten per e-mail aan Mr. Mobility te sturen. Mr. Mobility adviseert om geen geheime of anderszins gevoelige informatie per e-mail aan Mr. Mobility te sturen. Indien u daar toch voor kiest, accepteert u het risico dat deze berichten worden onderschept, misbruikt of veranderd door een derde.
Artikel 20 - Overige bepalingen
20.1 Mr. Mobility is gerechtigd alle rechten en verplichtingen voortvloeiend uit de Overeenkomst aan derden over te dragen. Klant verklaart zich hiermee uitdrukkelijk akkoord.
20.2 Indien de onderneming van Klant of een deel daarvan om welke reden dan ook, op welke wijze dan ook, en in welke vorm dan ook, wordt voortgezet in of samengebracht met een andere onderneming, dient Klant Mr. Mobility hiervan onmiddellijk schriftelijk in kennis te stellen. In een dergelijk geval ontstaat er voor wat betreft de nakoming van de verplichtingen voortvloeiende uit de Overeenkomst met Mr. Mobility een hoofdelijke aansprakelijkheid voor de oorspronkelijke Klant en de opvolgende onderneming.
20.3 Indien de Overeenkomst wordt aangegaan met twee of meer Klanten zijn zij ieder hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige nakoming daarvan.
20.4 Indien enige bepaling van deze Voorwaarden geheel of ten dele nietig of vernietigbaar blijkt te zijn, of anderszins ongeldig blijkt te zijn, blijven de overige bepalingen onverkort van kracht. De bepalingen die niet rechtsgeldig zijn of rechtens niet kunnen worden toegepast, zullen worden vervangen door bepalingen die rechtens houdbaar zijn, die zoveel mogelijk aansluiten bij de strekking van de te vervangen bepalingen.
20.5 Op alle onder deze Voorwaarden gesloten Overeenkomsten is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. De Nederlandse tekst van deze Voorwaarden is verbindend en prevaleert boven vertalingen daarvan.
20.6 Klachten of geschillen, waaronder mede begrepen die welke slechts door een partij als zodanig worden beschouwd, welke voortvloeien uit of verband houden met deze Voorwaarden, de Overeenkomst en/of met de hieruit voorvloeiende of hiermee samenhangende overeenkomsten, alsmede overige rechtshandelingen, kunnen ook worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waarin Mr. Mobility gevestigd is, tenzij door regels van dwingend recht anderszins wordt bepaald.
Artikel 21 - Algemeen
21.1 Slechts personen die daartoe volgens het handelsregister van de Kamer van Koophandel bevoegd zijn, zijn bevoegd rechtshandelingen te verrichten namens Mr. Mobility. Rechtshandelingen verricht door andere dan daartoe bevoegde personen, kunnen slechts tegen Mr. Mobility en derden worden ingeroepen indien de directie van Mr. Mobility deze schriftelijk heeft bekrachtigd.
21.2 Partijen zullen altijd alle relevante en essentiële informatie tijdig en naar waarheid verstrekken aan Mr. Mobility die nodig is voor opzet, uitvoering en afronding van afspraken en Overeenkomst. Partijen staan in voor en dragen alle risico van de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan Mr. Mobility verstrekte informatie, ook indien deze van derden afkomstig is.
21.3 Indien voor de uitvoering de noodzakelijke en/of gevraagde gegevens, niet, niet tijdig of niet overeenkomstig de gemaakte afspraken ter beschikking zijn gesteld, of indien Partijen op andere wijze niet aan hun verplichtingen hebben voldaan, is Mr. Mobility bevoegd over te gaan tot opschorting van de uitvoering van de Overeenkomst.
21.4 Aanvullingen, wijzigingen en/of nadere afspraken zijn slechts van kracht, indien uitdrukkelijk schriftelijk tussen alle betrokkenen is overeengekomen.
21.5 Indien Mr. Mobility en een partij overeenstemming hebben bereikt over een bepaalde wijziging, meer- dan wel minderwerk, uitbreiding of inperking van de Overeenkomst, zal Mr. Mobility de wijziging aan de betrokkene schriftelijk bevestigen. Uit deze schriftelijke bevestiging zal in ieder geval blijken wat de inhoudelijke, financiële en tijdsmatige consequenties van de wijziging zijn.
21.6 Partijen dienen zich voorafgaande, tijdens en na ommekomst van de Werkzaamheden en Overeenkomst te onthouden van gedragingen en uitlatingen die de eer en de goede naam van Mr. Mobility aantasten.
21.7 Alle door Mr. Mobility gepubliceerde informatie is onder voorbehoud van fouten. Voor de gevolgen van fouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard.
Locatie & Contact
Openingstijden
09:00 - 18:00